“به گزارش معاونت پژوهش مدرسه علمیه عالی الزهراء(س) نشستی با عنوان نقش حجاب در حفظ نشاط عاطفی و روانی خانواده برگزار گردید. در این نشست خانم حسینی واعظ مدیر محترم حوزه های علمیه خواهران گفت: کشف حجاب به صورت اجباری در کشور ایران از زمان رضاخان در سال 1306 صورت گرفت. این کشف حجاب با اعتراض علما و تحصن آنان در شهرهائی مانند مشهد روبرو شد. عامل دیگری که باعث رواج بی حجابی در کشور ایران شد عادی سازی مسأله بی حجابی می باشد.
ایشان در ادامه در باب اهمیت حجاب گفت: دو آیه از قرآن کریم که صراحتا به بحث پیرامون حجاب پرداخته آیه 59 سوره احزاب و آیه 31 سوره نور می باشد. در این آیات خداوند از زنان خواسته خود را بپوشانند تا مورد اذیت و آزار قرار نگیرند. با دقت در این آیات می توان فهمید رعایت پوشش و حجاب موجب آرامش و و نشاط باطنی انسان می شود.
خانم حسینی واعظ عواملی را به عنوان آثار بی حجابی بیان نموده و گفت: رواج بی حجابی در جامعه موجب توسعه فساد و فحشا، بارداریهای نامشروع و سقط جنین، پیدایش امراض روانی، خودکشی و فرار از خانه، بی مهری مردان چشم چران نسبت به همسران خود، ایجاد دلهره برای خانواده های پاکدامن و … می شود.
خانم واعظ در ادامه گفت: رعایت حجاب و عفاف موجب تقویت محبت و صمیمیت بین زن و مرد و تولید و پرورش نسل سالم در جامعه می شود.
ایشان در پایان گفت: انسان برای رسیدن به آرامش و نشاط و عزت نفس و کم شدن اضطراب باید خود را کنترل کند و رابطه تنگاتنگی با دین برقرار نماید.

موضوعات: نشست اخلاقی- تربیتی
[شنبه 1397-07-28] [ 09:31:00 ق.ظ ]