معاونت پژوهش موسسه آموزش عالی حوزه الزهرا (س) گرگان








اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        








جستجو






Random photo


رابطه انسان کامل با قرآن در کلام امام رضا«علیه السلام»


 
  کارگاه مهارتی آموزش پایگاه جامع قرآنی ...

به گزارش معاونت پژوهش مدرسه علمیه عالی و تخصصی الزهراء(س) گرگان کارگاه مهارتی آموزش پایگاه جامع قرآنی در تاریخ1400/9/22  برگزار گردید. حجت الاسلام مرتضوی پایگاه جامع قرآنی را یکی از مهم‌ترین پایگاههای قرآنی که از دستاوردهای جدید مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در وب می باشد به شمار آورده و گفت: این پایگاه دارای سه ویژگی جامعیت دیتا، گستردگی محتوا و ارتباط می باشد.

ایشان در ادامه در مورد گستردگی محتوا پایگاه جامع قرآنی گفت: پایگاه جامع قرآنی، بزرگ‌ترین پایگاه قرآنی جهان اسلام است؛ به بیان دیگر، از همه نوع تفاسیر مهم، دست‌اوّل و قدیمی اعم از فارسی، عربی، شیعه و سنّی در این پایگاه استفاده شده است.

وی ویژگی دیگر پایگاه جامع قرآن را، لینک یا ارتباط دانسته و بیان کرد: احادیث و آیات در پایگاه‌های: نورلایب، جامع‌ الأحادیث و جامع قرآن، دارای لینک است؛ یعنی آیات در پایگاه جامع‌ الأحادیث به پایگاه قرآن، و احادیث از پایگاه جامع قرآن به پایگاه جامع‌ الأحادیث، و آیات و احادیث از نورلایب به جامع قرآن و جامع‌ الأحادیث ارتباط دارد.

استاد مرتضوی در ادامه به توضیح بخش ترجمه پرداخته و گفت: در بخش ترجمه بیش از یکصد ترجمه به زبانهای مختلف در پایگاه ارائه شده است؛ از امکانات بخش ترجمه، فیلتر یا محدودسازی ترجمه‌ها به موارد دلخواه است؛ مثل انتخاب ترجمه بر اساس مذهب شیعی، سنی و مسیحی

ایشان درتوضیح بخش تفسیر پایگاه اظهار داشت: وقتی کاربر یک آیه را انتخاب می‌کند، می‌تواند تفسیر آن آیه را از میان هزاروششصد جلد تفسیر ببیند مثلاً اگر محقق بخواهد فقط در حوزه فقهی یا حدیثی پژوهش کند، می‌تواند کتب پایگاه را به تفاسیر فقهی یا روایی محدود کند و خیلی آسان به مطالب مرتبط و دلخواه خود دست یابد. همچنین است اگر بخواهد در منابع تفسیری قرن خاص تحقیق نماید؛ یعنی کاربر می‌تواند سیر تحول و تطور تفسیر آیات قرآن را بر اساس زمان و قرن ملاحظه نماید.

وی در پایان به پنج دسته احادیث تفسیری در تفاسیر روایی اشاره کرده و گفت: احادیث تفسیری شامل  احادیث بیانگر فضایل، احادیث گویای اسباب نزول، احادیثی که به تفسیر و توضیح آیات اختصاص دارد، شواهد، احادیث موضوعی می باشد و دستیابی به آیات مرتبط در سه حوزه مشابه لفظی، آیات همنشین در متون تفسیری و آیات مرتبط موضوعی ارائه شده است.

موضوعات: کارگاه پژوهشی, ویژه هفته پژوهش
[دوشنبه 1400-10-13] [ 09:18:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  معرفی پایگاه قاموس نور ...

به گزارش معاونت پژوهش مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان کارگاه مهارتی معرفی پایگاه قاموس نور در تاریخ 1400/9/21 برگزار گردید. در این کارگاه آقای مسیح توحیدی هدف اصلی از این محصول را ارائه توصیف مناسب برای لغت به کاربر دانست و گفت: همانطور که می‌دانیداستخراج توصیف از کتاب‌های لغت، کار آسانی نیست. به علاوه کتاب‌های لغت در توصیفات خود، تنها به توضیح یک مدخل نپرداخته‌اند و اطلاعات زیادی مربوط به هم خانواده و متضادها و … ارائه کرده‌اند.

ایشان در ادامه به توضیح استخراج مدخل‌ها و توصیف‌هایشان از هر کتاب پرداخت و بیان کرد: با استخراج مدخل‌ها و توصیف‌هایشان آن‌ها را تحت یک مدخل، دسته‌بندی  کرده تا کاربر بتواند ذیل مدخل مورد نظر خود، توضیحات متعددی از منابع مختلف بدست آورد. سپس به اطلاعات جانبی هر مدخل پرداخته شود. مثلاً  با مثال‌هایی که کتاب‌های لغت برای مدخل آورده‌اند یا شواهدی که از آیات قرآن کریم و روایات معصومین و اشعار و … آورده‌اند یا کلمات متضاد یا نحوه قرائت و ضبط کلمه و بسیاری از ویژگی‌ها که در توضیحات کتاب‌ها آورده شده سعی شده است همه اطلاعات را دسته‌بندی کرده و تحت مدخل مناسب به کاربر ارائه نماییم.

وی در پایان گفت:  البته همه این دسته‌بندی‌ها در حال حاضر آماده ارائه نیستند و برخی از آن‌ها به زودی در سایت قاموس عرضه خواهند شد. این هدف اصلی ما از ارائه این محصول بوده است. اما با کمک دوستان فنی، قابلیت‌های دیگری نیز به این محصول افزوده شده که شاید در هیچ کتاب یا نرم‌افزار لغتی یافت نشود. مثلاً جستجوی سریع در مدخل‌ها و ریشه‌ها، تشخیص هوشمند کلمه مورد نظر کاربر و بسیاری دیگر از قابلیت‌ها که برخی در حال حاضر عرضه شده و برخی هم به زودی افزوده خواهد شد.

 

موضوعات: کارگاه پژوهشی, ویژه هفته پژوهش
[سه شنبه 1400-09-23] [ 09:18:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  کارگاه آموزش نرم افزار جامع التفاسیر ...

به گزارش معاونت پژوهش مدرسه علمیه عالی الزهرا سلام الله علیها گرگان کارگاه آموزش نرم افزار جامع التفاسیر در تاریخ  20/08/1400 برگزار گردید. در این کارگاه که طلاب پایه اول سطح ۳ رشته تفسیر شرکت نمودند خانم علیجانی  به معرفی این نرم افزار پرداخته و چگونگی استفاده از این نرم افزار را به طرز کاربردی بیان نموده و گفت: از جمله نکات کاربردی برای استفاده از این نرم افزار معرفی کتب تفسیری موجود در این  نرم افزار، معرفی کتب لغات موجود در این نرم افزار، قابلیت جستجوی واژه ها و آیات قرآنی، دریافت انواع ترجمه ها، قابلیت دریافت شناسنامه کتاب، قابلیت دریافت کتب مرتبط با موضوع و ……….. می باشد.

موضوعات: ویژه هفته کتاب و کتابخوانی, کارگاه پژوهشی
[دوشنبه 1400-09-08] [ 12:24:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  کارگاه استخراج مقاله از پایان نامه (1) ...

به گزارش معاونت پژوهش مدرسه علمیه عالی و تخصصی الزهرا سلام الله علیها گرگان اولین کارگاه استخراج مقاله از پایان نامه در تاریخ1400/06/23  برگزار گردید.

در ابتدای این کارگاه حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر محمد صادق فاضل  به بیان چیستی و چرایی و چگونگی استخراج مقاله از پایان نامه پرداخته و گفت: پایان نامه یک سند و رزومه علمی محسوب نمی شود برای اینکه پایان نامه جزء رزومه علمی قرار بگیرد لازم است از آن مقاله در آورد.

ایشان در ادامه گفت: برای تبدیل پایان نامه به کتاب مقدمات و چکیده برداشته می شود و مفاهیم در لابلای فصلها گنجانده می شود و فصلها ویرایش می شود.

وی در ادامه به بیان انواع مقاله پرداخته و گفت: انواع مقالات اعم از علمی تخصصی، علمی ترویجی، علمی پژوهشی، تمرینی می باشد.

حجت الاسلام فاضل در ادامه به چگونگی استخراج مقاله از پایان نامه پرداخته و اظهار داشت: پیش نیاز استخراج مقاله از پایان نامه آشنائی با ساختار مقاله است. عنوان فصل و بخشی انتخاب می شود که جذاب باشد و حجمش حدود 10 الی 20 صفحه باشد.

در پایان برای هر یک از اعضا شرکت کننده در کارگاه فصلی از پایان نامه که دارای دو ویژگی فوق بود، با راهنمایی استاد، مشخص شد تا در کارگاه تبدیل به به مقاله گردد.

در تاریخ 1400/07/20 دومین کارگاه تدوین مقاله علمی پژوهشی برگزار گردید.

در ابتدای این کارگاه حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر محمد صادق فاضل  به بیان مراحل تدوین مقاله علمی پژوهشی پرداخته و گفت: انتخاب مسئله، مطالعه پیشینه، طراحی سوالات فرعی، پذیرش گرفتن از جمله مراحل مشکل تدوین مقاله علمی پژوهشی است.

ایشان در ادامه به بیان تفاوت موضوع یابی و مسئله یابی پرداخته و گفت: اولین گام در پژوهش مسأله یابی است. مسأله در فضای خلأ و جهل ایجاد نمی شود بلکه در فضای علم ایجاد می شود. پیش نیاز مسئله یابی تخصص است.

وی در تعریف مسئله بیان کرد: مسئله توده ای فشرده از پرسش های بی پاسخ و مرتبط با هم است که دانش ها و مهارت های شخصی برای حل آن کافی نیست.

استاد فاضل مورد علاقه محقق بودن، کاربردی بودن، در توان محقق بودن و … را از جمله ملاک های انتخاب مسئله دانست.

ایشان در ادامه گفت: با استفاده از مطالعات درسی و شخصی، سایت های نیازسنجی، همایش ها و کنفرانس ها و… می توان مساله برای تحقیق بدست آورد.

وی در پایان به بیان تفاوت سوال و مسئله و مشکل  و چگونگی طراحی مسئله پرداخت.

 

موضوعات: کارگاه پژوهشی
[دوشنبه 1400-07-26] [ 10:32:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  زیست شناسی فرگشتی و نقد آن ...

به گزارش معاونت پژوهش مدرسه علمیه عالی و تخصصی الزهرا(س) گرگان سومین جلسه کارگاه علمی شبهه شناسی الحاد مدرن با موضوع زیست شناسی فرگشتی و نقد آن (تبیین فرگشت و دلالت های الهیاتی آن) در تاریخ1400/06/10 در این مدرسه برگزار گردید. در این کارگاه حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر قاسم محمدی مدیر میز الحاد مدرن در مرکز مطالعات و پاسخگوئی به شبهات حوزه علمیه قم گفت: یکی از اصلی ترین علوم از  باب رویکرد هستی شناسی، زیست شناسی فرگشتی است.

ایشان با بیان اینکه فرگشت اصل خداباوری را به دوشکل زیر سوال می برد اظهار داشت: از آنجا که در فرگشت فرآیندهایی که معرفی می شود تصادفی و غیر هدفمند است، وجود یک عامل هدفمند و هوشمند که همه کائنات نتیجه فعل و غرض و هدف اوست را منکر می شود و همه چیز را تصادفی می داند. و نکته دیگر این است که با ادیان دیگر مخصوصا ادیان ابراهیمی در تنافی قرار می گیرد.

وی یکی از اصلی ترین تمرکزهای فرگشت را در تبیین چگونگی رخداد انواع مختلف حیاتی دانسته و گفت: خاص بودن یک گونه و انتخاب که از نوع طبیعی است علت تنوع فرگشت می باشد.

استاد محمدی ویژگی خاص بودن را دو قالب دانسته و تصریح کرد: فرزندان موجودات زنده با پدر و مادر خود متفاوت هستند، حتی بین فرزندان موجودات زنده نیز به دلیل تفاوت در DNE تفاوت است. و همچنین در مرحله وراثت جهش زنتیکی بوسیله بخشی از تغییر DNE اتفاق می افتد.

ایشان خاص بودن و تفاوت از پدر و مادر و سایر موجودات را از طریق DNE و ایجاد تفاوت به وسیله DNE   را از دوراه بازترکیب ژنتیکی و مکانیسم های رندومی دانست.

وی در پایان بیان کرد: در موجودات زنده چیزی به نام تکامل وجود ندارد بلکه آنچه وجود دارد تغییر و فرگشت است و تغییر نوعی از حرکت و متفاوت از قبل است. نوع دیگری از فرگشت که لامارک به آن معتقد است نیز وجود دارد که یک نوع هوشمندی در آن وجود دارد.

ایشان در پایان به سوالات مطرح شده، پاسخ دادند.

 

 

موضوعات: کارگاه پژوهشی
[یکشنبه 1400-07-18] [ 01:28:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  کارگاه نقد مقاله(ژورنال کلاب) ...

به گزارش معاونت پژوهش مدرسه علمیه عالی و مرکز تخصصی الزهراء(س) گرگان کارگاه نقد مقاله(ژورنال کلاب) در تاریخ1400/05/08 در این مدرسه برگزار گردید. در ابتدای این کارگاه حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر مزرئی به تعریف نقد پرداخته و گفت: نقد به معنای بررسی نکات مثبت و منفی و اصلاح اطلاعات نظریه در مقاله علمی می باشد.

ایشان در ادامه بیان کرد: ارزیابان در مقاله علمی از دو حیث صورت و محتوا مقاله علمی را مورد نقد و بررسی قرار می دهند.

وی در ادامه به روش ارزیابی صورت مقاله پرداخته و گفت: در ارزیابی صورت مقاله باید عنوان، چکیده، کلیدواژه، بدنه اصلی مقاله، کتاب نامه مورد ارزیابی قرار می گیرد.

استاد سطح 3 این مدرسه در ادامه اظهار داشت: برای ارزیابی محتوای مقاله علمی باید نوع مقاله مشخص شود. اگر مقاله علمی مقاله ای است که نویسنده نظریه خود را در آن ارائه می کند به گونه ای که قبل از او این مسئله مطرح نشده بود، باید مبنا و مبادی و روش آن مقاله مورد مطالعه قرار گرفته و ارزیابی شود.

ایشان نوع دوم مقاله از حیث محتوا را مقالاتی دانست که به نقد نظریه ای در مقاله علمی پرداخته است. یعنی نویسنده نظریه ای را رد می کند و نظریه جدید مخالف آن نظریه ابراز می کند. در این نوع مقالات نویسنده مبنا و مبادی و روش نظریه را رد و مبنا ومبادی و روش خود را بیان می کند. ارزیاب این نوع مقالات باید با هر دو مبنا و روش آشنا باشد تا بتواند آن را ارزیابی کند.

مزرئی نوع سوم مقالات علمی را، مطرح کردن نظریه علمی جدید که باعث ارتقاء نظریه قبلی شده است دانست.  ایشان نحوه نقد این مقالات را مانند نوع اول در مبنا، مبادی و روش دانست.

موضوعات: کارگاه پژوهشی
[دوشنبه 1400-06-08] [ 08:44:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  کارگاه انتخاب موضوع رساله و پایان نامه در فقه معاصر ...

به گزارش معاونت پژوهش مدرسه علمیه عالی و تخصصی الزهراء(س) گرگان اولین کارگاه انتخاب موضوع رساله و پایان نامه در فقه معاصر با همکاری مرکز پژوهش های اسلامی الزهراء(س) گرگان، در تاریخ 1400/3/29  به صورت حضوری و برخط از تالار پژوهشی این مدرسه برگزار گردید. در این کارگاه حجت الاسلام و المسلمین حسینی خواه راهکارهایی از جمله پرداختن به مباحث فقهی در فقه مقارن و بارش فکری سوالات در چارچوب و حیطه های فقه برای یافتن موضوع پایان نامه و رساله بیان کردند. در ادامه کارگاه طلاب عناوین خود را بیان نموده  و استاد مربوطه عناوین را با توجه به چهارچوب نظری بیان شده راستا دادند.

حسینی خواه در ادامه بیان کرد: برای رسیدن به عنوان مطلوب نیازمند بارش فکری سوالات در چارچوب مباحث وحیطه های فقهی مرتبط می باشیم.

دومین کارگاه نیز  در تاریخ 1400/4/2 به صورت حضوری و برخط از تالار پژوهشی این مدرسه برگزار گردید. که در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین حسینی خواه به معرفی بانک ها وسایت ها جهت تعیین اولویت های پژوهشی از جمله معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران و پژوهشکده زن وخانواده، مرکز فقهی ائمه اطهار پرداختند. در ادامه حسینی خواه به بررسی موضوعات طلاب پرداختند و راهکارهایی را جهت اصلاح موضوع ارائه نمودند.

 

موضوعات: کارگاه پژوهشی
[شنبه 1400-04-12] [ 08:43:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  کارگاه مهارت افزایی طرحنامه نویسی ...

 

به گزارش معاونت پژوهش مدرسه علمیه عالی و تخصصی الزهرا(س) گرگان اولین «کارگاه مهارت افزایی طرحنامه نویسی» با حضور جناب آقای دکتر سرگزی در تاریخ99/9/23  از سامانه سیما برگزار گردید.

در این کارگاه دکتر  سرگزی در ابتدا به بیان شرایط نگارش طرحنامه تفصیلی پرداخته و گفت: برای نوشتن تحقیق لازم است آمادگی کافی داشته باشیم. لازمه آمادگی، داشتن دانش کافی در ارتباط با موضوع می باشد و برای داشتن دانش کافی، باید به شناخت برسیم.

ایشان لازمه شناخت را مطالعه در زمینه موضوع تحقیق دانسته و گفت: محقق باید موضوع تحقیق، اجزای تحقیق، بخش های مختلف تحقیق و افرادی که در این باره صحبت کرده‌اند، نظریه ها و‌ دیدگاه های مرتبط با موضوع تحقیق را بشناسد؛ بنابراین اولین گام بعد از انتخاب موضوع، مطالعه است.

وی در ادامه به بیان ویژگی های موضوع تحقیق پرداخته و گفت: اولین گام در انتخاب موضوع، علاقه می باشد که باعث ایجاد انگیزه در فرد می‌شود. همچنین موضوعی انتخاب شود که منابع کافی در آن زمینه وجود داشته باشد و کاربردی باشد تا مخاطبان بتوانند از آن استفاده کنند.

 ایشان راهکار برای شناخت وجود منابع کافی در زمینه موضوع را فضای مجازی دانسته و گفت: عنوان به گونه‌ای باشد که امکان جمع آوری اطلاعات در آن زمینه وجود داشته باشد. اگر منابع کافی در زمینه موضوع وجود نداشته باشد هنگام انجام کار با مشکل مواجه می شویم.

استاد سرگزی بعد از انتخاب موضوع نخستین گام برای نگارش موضوع را نوشتن تعریف و تبیین دانسته و گفت: بهتر است تعریف و تبیین در قالب چند سوال نوشته شود. تعریف و تبیین مقدمه ای برای ورود به بحث باید داشته باشد اگر پیشینه تاریخی موضوع موجود باشد همان به عنوان مقدمه به صورت کلی نوشته می شود. اگر موضوع دارای پیشینه تاریخی نباشد چهار الی پنج سطر در مورد موضوع به عنوان مقدمه نوشته می شود.

وی در ادامه گفت: اگر متغیر دارای انواع باشد انواع آن را می نویسیم ولی اگر انواع  نداشت از آن رد میشویم.

 بعد به تعریف متغیر مورد نظر با توجه به منابع معتبر موجود می پردازیم اگر تعریف در منابع معتبر موجود نبود منظور خود را به عنوان تعریف از متغیر می نویسیم.

 ایشان  در ادامه بیان کرد: در ادامه  سوال از پیشینه تحقیق می‌کنیم که پاسخ باید مثبت باشد یعنی باید مطالعه در زمینه تحقیق انجام شده باشد. اگر پاسخ مثبت نباشد باید متغیر را عوض کنیم. مطالعات انجام شده در این زمینه باید از تنوع بالایی برخوردار باشد.

وی بیان سه مورد پیشینه در تعریف و تبیین و اینکه از قدیم به جدید باشد را لازم دانسته و گفت: بعد از بیان پیشینه در تعریف و تبیین باید به نقد اقدامات انجام شده و بیان جنبه‌های مثبت و منفی کار تحقیقی که انجام گرفته وخلأ مطالعاتی پرداخته شود.

ایشان شاخصه کار علمی را نقد منصفانه دانسته و گفت:  در نقد مطالعات انجام شده، هیچ تعصبی جایز نیست، در یک نوشته علمی باید از مخالف خود با احترام یاد کنیم. بعد از دیدن نظرات دیگران به خلأ مطالعاتی اشاره می شود. نهایتاً سوال اصلی و مسئله اصلی تحقیق نوشته می شود.

استاد سرگزی اهمیت و ضرورت تحقیق را دو کلمه کاملا متفاوت دانسته و گفت:  ضرورت تحقیق همان چرایی انجام تحقیق است. مستندات مربوطه باید ارائه داده شود. ضرورت تحقیق پاسخ این سوال است که چه عامل و دغدغه ذهنی باعث گردید که این موضوع انتخاب شود.

 وی اهمیت را نتایج مثبتی که از  نگارش تحقیق متوجه جامعه هدف می شود دانسته و گفت: در حقیقت در ضرورت وحشت ایجاد می کنیم وحشتی که به نوعی مستند است و در اهمیت باغ سبز نشان داده می شود. یعنی اگر این مطالعات انجام شود چه اتفاقات مثبتی رخ می دهد.

 ایشان طرح تحقیق را نقشه و برنامه کاری دانسته و گفت: هرچه اطلاعات شما در مورد موضوع مورد مطالعه بیشتر باشد نقشه شما دقیق تر است و به اجزایش بهتر اشاره می‌شود.

 استاد سرگزی در پایان گفت: برای خواندن سعی کنید کار خود را با مطالعه مقالات شروع کنید چون در مقالات به نظرات مختلف و منابع مرتبط اشاره شده است و بهترین مقالات مقالاتی است که به سبک ترکیبی یعنی بیان چند دیدگاه در یک پاراگراف نوشته شده باشد.

 

موضوعات: کارگاه پژوهشی, ویژه هفته پژوهش
[سه شنبه 1399-10-02] [ 02:03:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  دومین کارگاه مهارت افزائی طرحنامه نویسی ...

به گزارش معاونت پژوهش مدرسه علمیه عالی الزهراء(س) گرگان دومین کارگاه مهارت افزائی طرحنامه نویسی در تاریخ 99/8/25 برگزار گردید. در این جلسه خانم برقرار طلبه سطح 4 این مدرسه به بررسی و نقد موضوعات انتخابی طلاب که بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب انتخاب شده بود پرداختند. در ادامه این کارگاه خانم برقرار از طلاب خواست به مطالعه متن بیانیه گام دوم بپرازند و مطالب مرتبط با موضوع خود را از آن جدا کنند و در مرحله بعد به کمک کتاب فرهنگ قرآنی آیات مرتبط با موضوع خود را استخراج نمایند.

در پایان کارگاه از طلاب خواسته شد برای جلسه بعد  پیشینه و عناوین اصلی مقاله خود را مشخص نمایند.

موضوعات: ویژه هفته کتاب و کتابخوانی, کارگاه پژوهشی
[چهارشنبه 1399-09-19] [ 02:09:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  کارگاه آشنائی با سامانه فراکاوش ...

به گزارش معاونت پژوهش مدرسه علمیه عالی و تخصصی الزهراء(س) گرگان کارگاه آشنائی با سامانه فراکاوش در تاریخ 99/8/29  برگزار گردید.

در این کارگاه خانم کابوسی کتابدار این مدرسه به توضیح نحوه ورود طلاب  به سامانه کتابداری مرکز پرداخته و طریقه استفاده از نرم افزار فراکاوش را بیان نمود.

موضوعات: کارگاه پژوهشی, ویژه دهه فجر
[چهارشنبه 1399-09-05] [ 09:09:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت