به نقل از واحد پژوهش مدرسه علمیه عالی و تخصصی الزهراء(س)، آقای دکتر عباس عبداللهی فر در نشست علمی پژوهشی با عنوان «نقش ولایت و رهبری در انسجام و وحدت اسلامی» که به مناسبت هفته دفاع مقدس، برگزار شد، رهبر و ولی فقیه را محور وحدت در جامعه دانست که سَرَیان آن در انسان، پیوند قلوب است.
وی، با اشاره به روند رخداد انقلاب اسلامی ادامه داد: ترویج و تحقق اسلام در جامعه، منوط به تشکیل حکومت اسلامی و حفظ وحدت است، به اعتقاد حضرت امام (ره) ابتدا باید حکومت اسلامی را به عنوان یک اصل ایجاد و سپس زمینه فروعات را فراهم سازیم.
استاد حوزه، امامت را بستری برای حکومت معصوم(ع) یا نماینده معصوم برشمرد و حکومت دینی را جامعه ای دانست که در آن مرجعی بتواند اراده ها را با اراده خداوند پیوند داده و اراده تشریعی خداوند را در قالب قانون و مقررات جریان دهد.
عبدالهی فر، با اشاره به اینکه ما هنوز در گام های بنیادینِ ایجاد جمهوری اسلامی هستیم تصریح کرد: جمهوری اسلامی، آرمانی است که زمان رسیدن به این آرمان، به میزان همت ما بستگی دارد.
وی خاطرنشان کرد: ولایت، اصل الهی است که علاوه بر صفت فعلی، از صفات ذاتی خداوند بشمار می رود، لذا جامعه اسلامی با عمل به قوانین الهی، در ابعاد اجتماعی و تحت نظارت رهبر و مرجع دین، رنگ خدایی خواهد گرفت.
استاد دانشگاه در پایان به سوالات حاضرین پاسخ دادند.

موضوعات: كرسي آزاد اندیشی
[پنجشنبه 1399-08-22] [ 10:10:00 ق.ظ ]