به گزارش معاونت پژوهش مدرسه علمیه عالی و تخصصی الزهراء(س) جلسه هم اندیشی مسئولین مجموعه حوزوی الزهراء(س) و هیئت تحریریه نشریه تفسیر و علوم قرآنی در تاریخ 98/9/23  برگزار گردید.

در این جلسه خانم ضیاءحسینی معاون پژوهش مدرسه ضمن تبریک هفته پژوهش، هدف از تشکیل جلسه را بررسی آیین نامه نشریه و تصمیم گیری جهت انتشار شماره اول نشریه دانست وسپس به معرفی ارکان تشکیلاتی نشریه پرداخت.

در ادامه جلسه آقای حکیمی به بیان نکات مورد توجه در مقالات نشریه از جمله مسئله محور بودن، مستدل بودن، داشتن نوآوری و خلاقیت، نقادانه بودن و… اشاره کرد. همچنین بیان کردند نشریه می تواند از دو بخش مقالات اساتید و طلاب تشکیل شود وطلبه ها می توانند از پایان نامه های خود مقالات علمی جهت چاپ در نشریه استخراج کنند.

آقای مزرئی نیز به بیان چند نام پیشنهادی برای نشریه پرداخت  و بیان کرد سامانه ای برای بارگذاری شیوه نامه نگارش مقالات و انتشار مقالات نشریه باید در نظر گرفت. همچنین بیان کردند باید گروه یا اساتیدی برای نیاز سنجی موضوعات نشریه در نظر گرفته شود تا موضوعات جدید و مورد نیاز تفسیری در حیطه روش شناسی، معناشناسی و … برای تحقیق به طلاب پیشنهاد دهند. در ادامه اعضای هیئت تحریریه جهت تدوین مقالات در نشریه موضوعاتی را پیشنهاد کردند.

موضوعات: گزارشات
[شنبه 1398-10-28] [ 11:22:00 ق.ظ ]