معاونت پژوهش موسسه آموزش عالی الزهراء (سلام الله علیها) گرگان، نشستی با عنوان ویژگی های اصحاب سیدالشهداء(علیه السلام) برگزار نمود. در این مراسم خانم نجفی نژاد به بیان خصوصیات انسان کامل (علیه السلام) پرداخته و بیان نمودند :  خداوند به وسیله دادن عقل و اختیار به انسان موجب تمایزش از حیوان شده است. انسان با استفاده درست از عقل می تواند به کمال رسیده و  پیرو حق گردد همانطور که امام حسین (علیه السلام) در این زمینه می فرماید: عقل جز از راه پیروی حق کامل نمی شود.

استاد مدرسه علمیه الزهراء (سلام الله علیها)فرمودند:مبنای نظام هستی را خداوند بر اساس  حق قرار داده است. آن کسی که خلاف حق حرکت کند مانند این که دروغ بگوید، یا به پدر و مادرش احترام نگذارد، حقوق دیگران را رعایت نکند ضرر می کند و به هدف نمی رسد.ایشان در ادامه افزودند: برای رسیدن به حق، خدا در زمین جلوه ای قرار داد و آن جلوه انسان کامل است که مصداق اتم وکامل آن معصومین(ع)می باشند که معرف حق هستند وانسان برای رسیدن به حق  باید در مسیر آنان حرکت کند.

ایشان در پایان فرمودند:  قلب، حرم الهی است و باید متلبس به دستورات الهی شوید تا بتوانید به مقصدی که خدا در نظر دارد که همان نزدیک شدن به اوست برسید.

بنابر این استفاده درست از عقل و پیروی از حق و  اعتقاد راسخ به سعادت اخروی،  از مهم‌ترین ویژگی‌هایی بودند که شهدای کربلا را از سایر مردم در رسیدن به فوز شرکت در حماسه حسینی متمایز ساختند.

 

موضوعات: فعاليت هاي پژوهشی, نشست اخلاقی- تربیتی
[جمعه 1396-07-28] [ 11:06:00 ق.ظ ]