معاونت پژوهش موسسه آموزش عالی الزهراء (سلام الله علیها) نشستی با عنوان آشنایی با فرآیند پایان نامه نویسی با تأکید بر تدوین طرحنامه در محل موسسه آموزش عالی الزهراء (سلام الله علیها) در تاریخ96/9/23 برگزار نمود. در این نشست آقای بهجت پور مدیر محترم موسسه تمهید به بیان استانداردهای لازم برای نوشتن پایان نامه خوب پرداخته و گفت: یک پژوهشگر مجموعه دانایی ها توانایی هایی را که در دوره آموزش فراگرفته در پاسخ به یک سوال و یک ابهام قرار می دهد؛ یعنی کار از یک سوال مهم که دانش به آن جواب نداده است شروع می شود.
ایشان در ادامه گفت: پژوهشگر زمانی موفق است که پاسخ سوالات رابدرستی ارزیابی کرده و آنها را دسته بندی کند و راه حل ها و نظریه درستی را ارائه بدهد.
آقای بهجت پور گفت: کار پایان نامه نویسی بزرگترین توفیقش از هنگامی شروع می شود که شروع به نوشتن طرحنامه می کنید. طرح پژوهش را خوب ببینید و خوب بنویسید. نباید طرحنامه بوی سادگی بدهد. اولین و مهمترین گام در طرحنامه نوشتن این است که ذهنتان را از بسیط بودن نسبت به موضوع خارج کنید. ذهنتان را با مطالعه منابع و مقالات پر از اطلاعات بکنید بعد شروع به نوشتن طرحنامه و اجزای آن بکنید. به صورت ذهنی به نوشتن طرحنامه اقدام نکنید.
ایشان در آخر فرمود: سوالات خود را عرضه بر منابع دینی کرده و به دنبال جواب سوالات خود از منابع دینی باشید. فقط مطالبی که مربوط به جواب سوالات فرعی است را بیاورید جرأت گذشتن از مطالبی که جواب سوالاتتان نیست را داشته باشید. با جمع آوری نطریات و دیدگاه ها آنها را دسته بندی کرده و آنها را از هم تفکیک کنید در آخر هم یک اظهار نظر و جمع بندی داشته باشید.

موضوعات: نشست پژوهشي, ويژه هفته پژوهش
[شنبه 1396-09-25] [ 01:06:00 ب.ظ ]