معاونت پژوهش موسسه آموزش عالی الزهراء گرگان نشستی با عنوان توجیه اهداف، سیاست ها و برنامه های آیین نامه جدید پایان نامه در محل موسسه آموزش عالی الزهراء (سلام الله علیها) در تاریخ 96/9/23برگزار گردید. در این نشست آقای حصاری معاون پژوهش مرکز به بیان تغییرات آیین نامه پرداخته و گفت: با توجه به این که طبق آیین نامه قدیم تعداد زیادی از طلاب هنوز اقدام به گرفتن واحد پایان نامه ننموده اند، تغییری که در آیین نامه اعمال شده این است که طلاب موظفند در نیمسالی که مشغول تحصیل می باشند واحد پایان نامه را انتخاب نمود.
ایشان در ادامه به بیان مزیت گرفتن واحد پایان نامه در حین تحصیل پرداخته و فرمود: فایده اولش این است که با به خوبی استفاده کردن از فرصت ها، می توانید پایان نامه را تمام و دفاع نمائید و مزیت دیگر آن است که چون هنوز مشغول تحصیل و در ارتباط با اساتید هستید به خوبی می توانید از راهنمائی آنها استفاده نمائید.حسن این کار این است که موضوع به خوبی در ذهن شما پخته شده و با ملاحظه منابع مختلف می توانید پایان نامه خوبی را تهیه نمائید.
ایشان در ادامه فرمود: تغییر و بازنگری با دو مبنای تسهیل در فرآیند پایان نامه نویسی و تعمیق در محتوا صورت گرفته است. در مرکز یک بخش مشاوره ای و پاسخگویی به سوالات و یک مرکز علمی پژوهشی ایجاد شده که طلاب می توانند با کارشناسان طراز اول در گرایش های مختلف هم در زمینه مهارت های پژوهشی هم در زمینه های علمی مختلف ارتباط برقرار نمایند. این مرکز علمی از طلابیکه قصد کار علمی دارند، هم در مر حله طرحنامه نویسی و هم در مرحله شناسایی منابع پشتیبانی می کند.
معاونت محترم پژوهش مرکز فرمود: برای تسهیل امور سامانه ای پایان نامه، بعضی امور از سامانه حذف شده و بعضی امور اصلاح شده است. هم چنین استان ها و مدارسی که قابلیت علمی دارند می توانند در خود کارگروههای علمی تشکیل دهند تا تصویب موضوع در آنجا صورت گیرد و طلاب سریعتر اقدام به نوشتن پایان نامه خود کنند.
ایشان در ادامه فرمود: آن چه باید مورد ملاحظه قرار گیرد این است که کار کیفی خوبی توسط طلاب انجام شود. طلاب همه باید خود اقدام به نوشتن پایان نامه نمایند و کپی کردن پایان نامه بپرهیزند. آبروی هر طلبه ای آبروی جمعی است بنابراین باید اخلاق پژوهش رعایت شود.
ایشان گفت: برای جلوگیری از کپی کردن پایان نامه تدابیری اندیشیده شده از جمله این که هم کارگروهها باید صحت انتساب اثر را به طلاب مطمئن شوند هم اساتید داور باید در جلسات دفاعیه به گونه ای وارد شوند که مطمئن باشند طلاب بر پایان نامه خود مسلط هستند. هر زمان حتی بعد از صدور مدرک اگر ثابت شود پایان نامه توسط خود طلبه نوشته نشده مدرک ابطال می شود.
ایشان در پایان گفت: از پایان نامه های خوب استقبال می کنیم. به استان ها ابلاغ شده که پایان نامه هایی که خوب تدوین شده را معرفی کرده تا آنها را در نوبت چاپ قرار دهیم.
در پایان طلاب به طرح سوالات خود در مورد پایان نامه پرداخته و جناب آقای حصاری به پاسخ به سوالات پرداختند.



موضوعات: نشست پژوهشي, ويژه هفته پژوهش
[شنبه 1396-09-25] [ 01:00:00 ب.ظ ]