. در این نشست سرکار خانم موسوی به بحــث پیرامون حقوق والدین پرداخت و بیان داشت: براساس آیات صریح قرآن ، والدین از حقوق بسیاری برخوردارند به طوری که خداوند در قرآن بعد از اطاعت خود ، اطاعت از پدر و مادر را بیان نموده است.

ایشان طلاب را فرزندان روحانی و معنوی برای اساتید خود دانست و افزود: برخی والدین ، والدین روحانی برای انسان هستند و در واقع با شیره جان خود فرزند را رشد میدهند .اساتید و معلمان ما به منزله اینگونه والدین هستند که احترام آنان واجب است.

وی ادامه داد : طبق آیه قران در روز قیامت نه تنها فرزندان نفعی برای والدین ندارند بلکه بین والدین و فرزندان فاصله ایجاد می شود در حالی که فرزندان معنوی نه تنها فاصله ای با والدین معنوی خود نخواهند داشت بلکه نفع و فایده برایشان بدنبال دارند.

عظمت مقام والدین معنوی در زیادی حقوق آنان است به طوری که نقش آنان در پرورش روح انسان است ،پدر و مادر معنوی و روحانی انسان را برای عالم معنا مهیا می سازند.

معلمانی که وسیله هدایت و تکامل انسان را فراهم می سازند و در فکر پرورش روح انسان هستند ، راه مستقیم را به انسان نشان داده و او را به سوی سعادت رهنمون می سازند مصداق والدین روحانی خواهند بود.

آن چنان که روح بر جسم برتری دارد والدین روحانی بر والدین جسمانی دارای برتری هستند که انبیا و اولیای الهی چنین مقامی را دارا هستند.

 

موضوعات: فعاليت هاي پژوهشی
[دوشنبه 1396-04-12] [ 09:58:00 ق.ظ ]