“به گزارش معاونت پژوهش مدرسه علمیه عالی الزهراء(س) نشستی با عنوان پاسخ به شبهاتی پیرامون حجاب در این مدرسه برگزار گردید. در این نشست آقای حکیمی ابتدا به بیان مقدماتی در باب حجاب پرداخته و گفت: حجاب به معنای پوشش و عفاف به معنای کنترل غریزه شهوانی می باشد. گناه چشم، نگاه کردن و گناه دست لمس کردن و …. می باشد. اگر انسان خود را از گناه دست و چشم و…. حفظ کند پاکدامن می باشد.
ایشان در ادامه گفت: زن و مرد طبیعتا با یکدیگر فرق دارند. مردان از طریق چشم لذت می برند و زنان میل به خودنمائی دارند. اگر بی حجابی در جامعه رواج پیدا کند فساد و فحشا نیز در جامعه زیاد می شود.
ایشان در اهمیت حجاب و پوشش به آیه 59 سوره احزاب و آیه 31 سوره نور اشاره کرده و گفت: در این آیات از زنان خواسته شده که خود را با روسری و مقنعه بپوشانند.
آقای حکیمی در ادامه به پاسخ شبهات مطرح شده از سوی طلاب پرداختند. ایشان در پاسخ به این شبهه که چرا حجاب باید اجباری باشد به حدیثی از پیامبر (ص) استناد کرده و گفت: عدم رعایت حجاب از سوی انسان مانند وجود افرادی در کشتی می باشد؛ اگر یک نفر از بین مردم داخل کشتی بخواهد کشتی را سوراخ کند، با غرق شدن کشتی فقط آن فرد از بین نمی رود، بلکه زندگی بقیه انسان ها نیز به خطر می افتد. در یک جامعه نیز وقتی کسی حجاب را رعایت نکند اثرات منفی آن به همه افراد جامعه ضرر می رساند.
ایشان در ادامه گفت: عواملی همچون ازدواج، عدم اختلاط زن و مرد، رعایت حجاب، نگاه نکردن به نامحرم باعث بوجود آمدن عفاف در سطح جامعه و عدم فساد می شود.
آقای حکیمی در پاسخ به این شبهه که با وجود بی حجابی در غرب شاهد پیشرفت صنعتی و اقتصادی آنان می باشیم گفت: عواملی که موجب پیشرفت اقتصادی می شود، مدیریت صحیح، آموزش و پرورش صحیح و منظم و رایگان و برنامه ریزی و … می باشد نه بی حجابی و بدحجابی.
ایشان در پایان برای جذب بهتر انسان ها سمت حجاب گفتند: با محبت و دلیل و منطق و دلسوزی و با بیان مثال در باب حجاب می توان آنان را به رعایت حجاب سوق داد.

موضوعات: نشست اخلاقی- تربیتی, نشست پژوهشي
[پنجشنبه 1397-07-12] [ 08:45:00 ق.ظ ]